Ładowanie

Modernizacji ul. Lwowskiej ciąg dalszy

Modernizacji ul. Lwowskiej ciąg dalszy

Modernizacja kolejnego odcinka ulicy Lwowskiej – od skrzyżowania z ulicą Orkana w kierunku ronda – może już być zrealizowana. Ministerstwo Infrastruktury pozytywnie zaopiniowało wniosek samorządu Tarnowa i zdecydowało o dofinansowaniu tej ważnej, ale kosztownej inwestycji połową kosztów, czyli kwotą 12,5 mln zł. Rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w tym roku.

Projekt gotowy jest już od dawna, zaś ponad półtora roku gotowe jest zezwolenie na realizację tej inwestycji – mówi prezydent Roman Ciepiela. – Całość prac szacowana jest na około 25 milionów złotych, z rezerwy ministra infrastruktury otrzymamy 12,5 mln, resztę wyasygnujemy z miejskiego budżetu. Niedługo powinien został rozpisany przetarg, aby inwestycja mogła ruszyć jeszcze w tym roku.

Za kadencji rządu PiS miasto kilkukrotnie składało wnioski o dofinansowanie modernizacji kolejnego odcinka Lwowskiej, ale bez efektów. Po zmianie rządu i rozmowach w Warszawie prezydenta Romana Ciepieli i wiceprezydenta Tadeusza Kwiatkowskiego (pisaliśmy o nich tutaj) zapadła decyzja o dofinansowaniu.

Plany związane z inwestycją zakładają m.in. poszerzenie drogi pod wiaduktem, by zlikwidować przewężenie w stosunku do przebudowanego już odcinka ulicy. To oznacza konieczność przeniesienia chodnika i ścieżki pod sąsiedni wiadukt. Tam powstanie „podwieszona” kładka pieszo-rowerowa, która przeniesie ruch pieszy, a miłośnikom jednośladów zapewni komfortowy przejazd. Efektem modernizacji kolejnego odcinka Lwowskiej będzie wygodny i bezpieczny ciąg komunikacyjny, łączący się z wyremontowanymi ulicami: Okrężną i Braci Saków. Na ostatniej prace powinny się zakończyć jeszcze przed wakacjami.

Ulica Lwowska to ważna arteria komunikacyjna, zarówno dla mieszkańców, jak i ruchu tranzytowego. Znajduje się w granicach miasta, ale jest drogą krajową, o długości niemal trzech kilometrów. Ponad dwa lata temu gruntownie został przebudowany środkowy jej odcinek, co znacznie poprawiło komfort i bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak też pieszych i rowerzystów. Koszt wykonanych wówczas prac to 38 milionów złotych, ponad połowa pochodziła z budżetu miasta.

Najpoważniejszym zadaniem była modernizacja ronda Zesłańców Sybiru. Obecne jest sporo większe niż poprzednie, jego tarcza została przesunięta w kierunku północno-wschodnim, jest dwupasowe i ma pięć zjazdów. Podczas prac na środkowym odcinku Lwowskiej zbudowano także przepust na potoku Małochlebówka, stosując tzw. tubosidery, czyli nowoczesne konstrukcje z blachy falistej, które pozwalają na optymalną kontrolę przepływu wody. Efektem modernizacji są również dwa parkingi, które łącznie mieszczą 170 samochodów, wygodne chodnik, bezpieczne ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

Po wykonaniu omawianego odcinka do wykonania pozostanie ostatni etap modernizacji Lwowskiej, który obejmie rozbudowę tej ulicy na odcinku od szpitala św. Łukasza do granicy miasta. Zostanie m.in. rozbudowane skrzyżowanie z ulicą Karpacką (będzie tam sygnalizacja świetlna) wprowadzone zostaną też dodatkowe pasy wielofunkcyjne, poprawiające skomunikowanie terenów przyległych, ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe.

Po zrealizowaniu wszystkich planów kierowcy będą mogli w pełni korzystać z szerokiej, bezpiecznej ulicy, która – dla jeszcze lepszego upłynnienia ruchu – zostanie objęta Inteligentnym Systemem Transportu.

Info/foto;UMT


Share this content:

Opublikuj komentarz