To właśnie udowodnili uczniowie klasy 2a SOSW w Tarnowie. Dzieciaki po obejrzeniu w kinie filmu „Skarb Mikołajka”, postanowiły wyreżyserować własną sztukę.
Jak mówi wychowawczyni Barbara Kilian – Michalczuk „dzieci same wymyśliły tytuł „Zwierzęta i ludzie”, a następnie wszystko zrobiliśmy sami od scenografii, po kostiumy, dialogi i reżyserię. Efekt końcowy był wspaniały”.
Jak mówi wychowawczyni Barbara Kilian – Michalczuk „dzieci same wymyśliły tytuł „Zwierzęta i ludzie”, a następnie wszystko zrobiliśmy sami od scenografii, po kostiumy, dialogi i reżyserię. Efekt końcowy był wspaniały”.
Gratulujemy dzieciom i wychowawczyni pomysłu oraz życzymy dalszych sukcesów na edukacyjnym szlaku.
Kilka słów o szkole…
Myślą przewodnią naszej placówki są słowa Jana Pawła II:
„Nie wszystko da się zrobić od razu, ale musimy robić to, co da się zrobić dzisiaj, z nadzieją na to, co może się okazać możliwe jutro”.
Misja Ośrodka:
- Jesteśmy po to, aby dzieci czuły się z nami dobrze i bezpiecznie.
- Stwarzamy sytuacje w których każdy uczeń może odnieść sukces na miarę swoich możliwości.
- Naszym celem jest usamodzielnienie dzieci i młodzieży w stopniu dostosowanym do ich możliwości rozwojowych.
- Przygotowujemy dzieci do pracy zawodowej lub pomocy w domu.
- Wspomagamy rozwój dzieci poprzez edukację i zajęcia rewalidacyjne.
- Dążymy do integracji naszych wychowanków ze społeczeństwem poprzez wdrażanie do pełnienia ról społecznych, kontakty ze zdrowymi rówieśnikami, korzystanie z dobrodziejstw tego świata na równi z pełnosprawnym społeczeństwem.
Struktura placówki:
W skład Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Eugenii Gierat w Tarnowie wchodzi:
- Przedszkole
- Szkoła Podstawowa
- Szkoła Przysposabiająca do Pracy
- Szkoła Branżowa Specjalna I stopnia
- Internat
- Warsztaty Terapii Zajęciowej
Wychowankowie placówki:
- Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym
- Uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną / z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem, niepełnosprawnością ruchową czy zaburzeniami narządów zmysłu/
- Uczniowie z autyzmem w normie intelektualnej
Foto: B.Kimich